torsdag 30 oktober 2008

Höstdepression

Mycket snack om höstdepressioner just nu lite var stans, men har man en gång haft en depression så vet man att det inte är att man känner sig vissen någon/några dagar.
Varje ny årstid kämpar jag med mig själv för att inte en än gång drabbas,och just nu känner väl också jag ett vemod som jag inte kan sätta fingret på vad det beror på.
Motion är ett bra tips att få ur sig sådana tankar,Jag har gått i "deppressions-skola";)
Men det är segt,ja vet...Jag brukar nog se till att jag är sysselsatt när jag känner mig vissen.
Vila är ju också bra, men inte bara att ligga i sängen under täcket! Utan läsa(om det går) lyssna på musik (glad),meditera(om man kan det) m.m
Jag drar mig också in i mitt "skal" lite grand,dom kan tro att jag är sur för något här hemma men det är väl mitt sätt att "skydda" mig för händelser i vardagen...?
Det kan vara jobbigt ibland när folk frågar hur man mår..jag vill INTE ha den frågan av kolleger eller vänner utanför familjen.Jag känner mig så skör i vissa stunder och då vill jag läka i fred. Jag kan se sur/arg ut,ja vet men det är jag inte utan "läker" tyst för mig själv.
Allt för att inte drabbas igen! NÄ vi får hoppas att det bara är en deppig dag som alla andra har just nu:) Snart skall jag ner till tvättstugan o tvätt täcken/kuddar:)......

Inga kommentarer: